tisdag 1 juli 2014

GP omgång 3!

Ber om ursäkt för det plötsliga semesteruppehållet!
Själv tog jag sommarlov och har endast ägnat mig åt träning och körkort och Jojo semestrade bort till Frankrike som syster till Sveriges yngsta mästerkock, innan hon sedan började jobba. Som tur för oss andra slutade ingen 3a i år och vi för ha kvar dem här ett helt år till :D

Även om det är sommarlov så träffar vi ju på varandra en hel del och först i kalendern stod GP i Eskilstuna. Jag och Paul åkte från Sävsjö fredag morgon och på vägen plockade vi upp Ida A. Väl i E-tuna var det dags för luften som även Nattis, Linnea Y, Louise och Nagge skulle skjuta. Ida skjutsades istället ut till 50m banan och sköt testtävling i 3x20 vilket gick riktigt bra och hon slutade på 571. Till final i luften hade vi Nattis som 2a på 408.4, Louise 3a på 407.6, jag 4a på 407.2. Linnea slutade på 395.1. Vad jag fick höra efteråt var finalen visst väldigt jämn och det slutade som så att jag blev 2a med endast 0.1 upp till Michaela som knep förstaplatsen. Louise blev 3a och Nattis 8a.  Herrjuniorerna var än en gång inte så många men Nagge gick in i finalen som 3a på 605.2 och ut som 5a.

Tidigt på lördagsmorgonen begav sig Jojo och Andreas från sitt jobb på Sportscamp i Norrköping för att under dagen skjuta lite 50m. Dagen bjöd på 3x20 och 60ligg för killarna. Ida sköt idag 565 och blev 2a i grunden, jag blev 6a i grunden på 560 och Jojo 8a på 555. I finalen gick det sämre för mig som slutade 8a medan Jojo klättrade upp till 5 platsen och Ida till första. Grattis!
I 60liggen hade vi Joggi till final som 7a på 613.0 där han sedan slutade 5a. Andreas gick det lite sämre för och han fick ihop 603.5 och Johannes slutade på 607.5.

Söndagen bjöd på det omvända och först ut 3x40. Joggi sköt bra och fick ihop 1113 som gav honom en sjätteplats in i finalen där han slutade femma. Johannes var inte kvar fram till finalen men blev i grunden 8a på 1045.
I vår 60ligg gick det finfint för Ida som slutade på 614.9 samma poäng som 1:an men med en sämre sistaserie. Jag var väldigt nöjd över mina 607.2 och Anna som även hon kommit hit nu slutade på 596.2.

Då är det bara GP finalen i Göteborg kvar nu. Men med mycket poäng på spel där så kan mycket hända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar