tisdag 9 september 2014

Heja Nattis

Det finns väl ingen i skyttesverige som kan har missat  att våran egna Nattis har blivit uttagen att representera de blå/gula färgerna på VM i Granada. VM har redan startat med luftgevär för herrarna och för Nattis börjar resan på onsdag kväll. Jag har tagit pulsen på våran glada men lite nervösa skytt.

1. Hur fick du reda på att du var uttagen och hur kändes det ?
- Jag var och handlade i en mataffär när Carina ringde och berättade det. Jag blev först chockad och var det ett tag men samtidigt väldigt glad. Det kändes bra men jag blev rätt nervös. 

2. Hur har du lagt upp träningen fram tills nu ?
- jag har tekniktränat ganska mycket på saker som jag ville gå igenom nu innan VM, jag har också tränat mycket grundträning. Nu 2 veckor innan har jag gått tillbaka till teknik igen. Har också försökt att träna lite mentalt i form av visualiseringsträning, jag försöker se mig själv på banan i Granada. 

3. Vad har du för förväntningar och mål på VM ?
- Jag har inte så stora förväntningar, jag ska åka dit och försöka tänka att det är en vanlig tävling. Även om VM är lite mer än en vanlig tävling så ska jag tänka så så gott det går. Jag tror att man bli mindre nervös om man tänker så. 
Jag ska åka dit och ha superroligt och försöka prestera efter det som jag har tränat. Jag har inga placeringsmål utan jag ska åka dit och vara mig själv. 

4. Vad har du för framtidsdrömmar ?
- Att bli bäst, att representera sverige på ett OS. Att ta en medalj på OS. Målet ligger just nu till OS 2020 eller 2024. Jag vill visa världen att skytte finns, jag tycker det är viktigt att visa upp sporten för världen och för Sverige och det gör jag genom att stå på banan och vara mig själv.  

5. Vad ser du framemot mest ?
- Att stå på banan och representera Sverige. Sen ser jag så klart fram emot hela resan och allt runt omkring också. 

6. Är du nervös?
- JA! Men jag bra så jag är redo. I sommar träna jag i hallen utan fläktar så jag skulle träna på att skjuta i värme för det kommer varar VARMT i Spanien. Jag har inte börjat packa än men jag har skrivit en lista. 

Alla skyttar på Skyttegym håller både tummar och tår för dig och hoppas att du kommer få en fantastisk resa. Spanien ni får se upp för nu kommer Nattis. Vi kommer att följa dig med stor spänning. 

Super stort Lycka till!!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar