måndag 16 mars 2015

Final i Svenska Ungdomscupen

Det är inte bara gevärsskyttar som är ute och tävlar, vi har ju också våra tre pistolskyttar som tävlar. Nu i helgen har våra pistolskyttar varit i Töreboda och tävlat, och även jag (Malin) var med på plats i Töreboda även fast jag inte skulle tävla.
På resan till och från Töreboda hade vi också med oss Linnéa J i bilen för att bli hemskjutsad till Skövde.

Under helgen har det skjutits två olika tävlingar, Allans minne och Svenska ungdomscupen. Allans minne sköts på lördagen och där var Johan och Sara med och tävlade. För Sara var det jobbigt med problem med tekniken under matchen och hon slutade på 332poäng. Johan sköt också sin match och slutade på 554poäng.

På söndagen var det dags för finalen i Svenska ungdomscupen där de tidigare har skjutit kvalificeringstävligar innan finalen. Idag startade även Alma. Sara hade det fortsatt jobbigt med tekniken men fick ihop några fler poäng än under lördagen och slutade på 348poäng. Även Johan fick några poäng mer idag och slutade på 560poäng. Alma hade inte riktigt dagen med sig och säger att resultatet inte är nämnvärt, men hon är nöjd med att hon kämpade sig igenom hela matchen.

Och sen då till varför jag har varit på plats när jag inte ens är pistolskytt. Jag och Alma sitter med i pistolsektionens styrelse via ungdomsrådet och vi hade bland annat årsmöte med pistolsektionen på lördagen. Men vi var också där för att "marknadsföra" ungdomsrådet. Vi hade under lördagen samma tävling som arrangerades av andra delar av ungdomsrådet på Skyttiadens riksfinal för en vecka sedan.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar